Na nagradnom konkursu Karijernog centra Univerziteta Crne Gore za najbolju startap ideju, od 14 prijavljenih idejnih projekata, prvu nagradu u ravnomjernom iznosu dijele projekti: – EcoSwApp i Experience with me.
Fond za prvu nagradu obezbijedio je Univerzitet Crne Gore, u iznosu od 3000 eura.
Druga nagrada pripala je projektu KOLOS, gdje je nagradni fond od 1000 eura, obezbijedila Privredna komora Crne Gore.
Komisija je izdvojila ove ideje na osnovu tri kriterijuma: inovativnost, analiza tržišta i finansijska održivost poslovne ideje. U sastavu komisije su bili dekan Ekonomskog fakulteta UCG prof. dr Nikola Milović, prorektorice UCG prof. dr Irena Orović i predstavnica Privredne komore dr Nina Drakić.
Projekti se bave temom ekologije, turizma i trgovine, oslanjajući se na najnovije tokove tehnologije.
Nagrađeni idejni projekti su, prema ocjeni Komisije, na najbolji način pristupili rješavanju izazova u našem okruženju i pružili najtemeljniju i sveobuhvatnu analizu svih segmenata razrade biznis ideje i biznis plana koji su zahtijevani u prijavnom formularu.
Idejni projekat “EcoSwApp“, studentkinje Ekonomskog fakulteta Dragane Vujisić, bavi se aktuelnom problematikom odlaganja otpada, kao jednog od vodećih izazova društva u procesu očuvanja životne sredine, objasnio je menadžer Karijernog centra UCG Ivica Todoorović.
„Ovaj poslovni model treba da motiviše građane da se odgovorno odnose prema sredini, kroz reciklažne automate i aplikaciju za prikupljanje poena koji bi im donijeli set usluga, povoljnosti, popusta i slično. Održivost je zasnovana na prodaji prikupljenih sekundarnih sirovina, reklamiranjem na reciklažnoj infrastrukturi i propratnoj aplikaciji“, objasnio je Todorović.
“Experience with me“, projekat studenkinje Pravnog fakulteta Andree Mićanović, bavi se unapređenjem informativnih servisa za turiste i posjetioca istorijskih i kulturnih znamenja, ali i brojnih turističkih atrakcija u Crnoj Gori, restorana, hotela, kroz razvoj specijalizovane onlajn platforme odnosno, turističke aplikacije. Poseban fokus projekta je na Podgorici, kao na glavnom gradu.
„Održivost poslovnog modela zasnovana je na zaradi od aplikacije kroz mehanizam reklamiranja ugostiteljskih, kulturnih i istorijskih objekata kao i drugih zainteresovanih subjekata koji svoje proizvode ili usluge žele promovisati i plasirati turistima“, navodi Todorović.
Drugoplasirani idejni projekat “KOLOS“, koji su predstavili studenti Prirodno-matematičkog fakulteta UCG Aleksa Vujošević i Nikola Kadić, fokusiran je na oblast trgovine i izdavanja nekretnina.
„Inovirana 3D platforma treba da obezbijedi optimizaciju procesa pregledanja i odabira nekretnina od strane klijenata, optimizaciju vremena i objedinjavanje ponuda na jednom mjestu, u cilju razvoja efikasnijeg modela poslovanja u ovom segmentu djelatnosti“, pojašnjava Todorović.
Izvor: UCG